Ren jest istotnym składnikiem superstopów na bazie niklu, stosowanych do wytwarzania elementów silników lotniczych i silników rakietowych. Kolejnym zastosowaniem renu jest wytwarzanie spieków ciężkich (metali ciężkich) na bazie wolframu stanowiących potencjał do zatasowania w przemyśle zbrojeniowym. Oba te zastosowania są możliwe dzięki stosowaniu metod metalurgii proszkowej.
Zwykle proces metalurgii proszkowej obejmuje następujące etapy: wytwarzanie proszków, formowanie spieku na zimno, spiekanie, obróbka końcowa. Na etapach wytwarzania proszków i formowania, proszki poszczególnych składników końcowego spieku są mieszane i prasowane.
We wcześniejszych badaniach prowadzonych w Ł-IMN wykazano, że jeżeli do tych wstępnych etapów skieruje się proszki stopowe różnych składników końcowego stopu to poprawiają się właściwości użytkowe końcowego wyrobu. Dlatego głównym celem tego etapu będzie opracowanie metod wytwarzania proszków stopowych renu z innymi metalami, wchodzącymi w skład związków wytworzonych we wcześniejszych etapach projektu z odpadów. Proszki stopowe Re-Me będą komponentami do wytwarzania wyrobów stosowanych w lotnictwie i przemyśle zbrojeniowym.